Month: Czerwiec 2018

Pieczone bataty z leczo

Bataty są bogate w karoten i idealnie wpisując się w menu chorujących na Hashimoto. Mają niższy indeks glikemiczny niż zwykłe ziemniaki pomimo, że są słodkie. A lekkie warzywa z leczo urozmaicą obiad. Składniki: 2 bataty przekrojone wzdłuż oraz w poprzek 1 łyżka oliwy z oliwek ostra papryka do smaku Leczo: 1 łyżka oliwy z oliwek Read More

Musli z omega-3

To śniadanie jest ekspresowe wypełnione wartościami odżywczymi. Nasiona chia oraz błonnik zawarty w płatkach owsianych poprawia trawienie. A magnez uspokaja. Samo zdrowie 🙂 Składniki: 50 g płatków owsianych bez glutenu garść orzechów włoskich 1 szklanka wody 1 łyżka nasion chia 1-2 naturalnego miodu pół szklanki jogurtu naturalnego bez laktozy Wykonanie: Wszystkie składniki zalewamy wodą (poza Read More

Jak się odżywiać chorując na Hashimoto?

Nigdzie nie znajdziemy opracowanej specjalnej diety dla osób chorych na Hashimoto. Niestety taka nie istnieje. W Internecie możemy znaleźć wiele opinii ekspertów, co powinniśmy jeść, a czego unikać. Przygotowując ten post przeczytałam wiele sprzecznych ze sobą opinii. Nadmiar informacji na ten bardzo obszerny temat nie ułatwiał mi zadania, ale mam nadzieję, że znajdziecie w nim Read More

Inni są ważniejsi niż ja – początki z Hashimoto – problemy ze skórą

Wczesne sygnały Był wczesny poranek słońce jeszcze nie zdążyło się obudzić. Stałam nad umywalką, sięgnęłam po wodę termalną i cicho westchnęłam. Wypryski, drobne krostki i ogólny stan mojej cery przyprawiał mnie o ból głowy. Zabiegi oczyszczania i dogłębnego nawilżania w salonie kosmetycznym przynosiły chwilowe rezultaty. Od dłuższego czasu do makijażu używałam wyłącznie kosmetyków pochodzenia naturalnego, Read More

Racuszki z fioletowego kalafiora

Pyszne racuchy w sam raz na drugie śniadanie. Możne jeść je na słodko lub bez dodatków.   Składniki: 1 duża główka kalafiora, pokrojona na różyczki 1/2 szklanki pełnoziarnistej mąki bez glutenu 2 duże jajka 3 ząbki czosnku 3 łyżki pokrojonej drobno szalotki oliwa z oliwek sól i pieprz do smaku jogurt naturalny lub śmietana bez Read More

Tarta z rabarbarem

Jakiś czas temu byliśmy w jednej z lubelskich restauracji.  Byłam szczęśliwa, że mogę zjeść na mieście, ponieważ moja dieta wyklucza sporą ilość produktów. Ale udało się! Restauracja nosi  Zielony Wiatrak i znajduje się w SPA Orkana, także jeśli, ktoś ma ochotę popływać, a potem zjeść pyszny obiad czy ciasto to połączenie wydaje się idealne. Nie Read More

Jesteś piękna! O niedoskonałościach

Krzywdzący wpływ Zawsze patrzyłam na siebie bardzo krytycznie. Nigdy się sobie nie podobałam, ciągle chciałam coś w sobie zmienić. Moje krzywe nogi, wystające pośladki, blizny na nogach po operacjach. Był taki moment, że nie potrafiłam spojrzeć na swoje odbicie w lustrze. Moja psychika i tak bardzo krucha, cierpiała. A ja wtedy jeszcze nieświadomie codziennie zadawałam Read More

Trudna sztuka odpoczynku

Drobne krople deszczu odbijają się o szyby. Chłodne powietrze wpadające do pokoju mierzwi mi skórę. Umysł spowalnia, a myśli biegną ku liście zadań lezącej na stole. Kubek gorącej herbaty już czeka. Powieki stają się senne i mimowolnie odpadają, a ja na poprawę nastroju delektuje się pysznym smakiem tarty z rabarbarem i truskawkami. Wiem, ze mam wiele Read More

Sałatka ze szparagami i awokado

  Sezon na szparagi trwa w najlepsze, więc warto wykorzystać je do wszystkich możliwych przepisów. Dziś prezentuje Wam przepis na sałatkę. Ważne jest to, że zielonych szparagów nie trzeba obierać. Składniki:  pęczek zielonych szparagów 200 gr pomidorów koktajlowych 1 dojrzałe awokado garść szpinaku pół cytryny duży ząbek czosnku kawałek świeżego imbiru odrobina soli (ja używam Read More

Kulki mocy

Kulki mocy Do ich przygotowania można użyć dowolnej mieszanki orzechów i nasion, w zależności od własnych upodobań, ewentualnych nietolerancji pokarmowych i alergii.  Przydatne będą przede wszystkim orzechy włoskie i laskowe oraz migdały, ale nadadzą się też ziarna słonecznika, pestki dyni, sezam, a nawet siemię lniane. Są bardzo łatwe w przygotowaniu. Składniki: 2 szklanki mieszanki orzechów i nasion (użyłem orzechów laskowych, nerkowców, migdałów i ziaren słonecznika) 1 szklanka górskich płatków owsianych 1 szklanka Read More

1 2