Hashimoto,  Kuchnia

Sałatka ze szparagami i awokado

 

Sezon na szparagi trwa w najlepsze, więc warto wykorzystać je do wszystkich możliwych przepisów. Dziś prezentuje Wam przepis na sałatkę. Ważne jest to, że zielonych szparagów nie trzeba obierać.

Składniki: 

  • pęczek zielonych szparagów
  • 200 gr pomidorów koktajlowych
  • 1 dojrzałe awokado
  • garść szpinaku
  • pół cytryny
  • duży ząbek czosnku
  • kawałek świeżego imbiru
  • odrobina soli (ja używam morskiej)
  • garść migdałów 
  • kilka gałązek świeżego rozmarynu (może też być suszony)
  • ulubiony olej  (np. oliwa z oliwek, lub olej lniany)

A oto jak to zrobić:

Wszystkie warzywa myjemy, zdrewniałe końcówki szparagów obcinamy. Szparagi kroimy na kawałki długości około 4 cm, grubsze łodygi przekrawamy wzdłuż. Pozostałe umyte i przygotowane warzywa kroimy na kawałki według uznania. Na talerzu warstwami układamy :pokrojone szparagi, pomidory koktajlowe, liście szpinaku, awokado. Teraz robimy dressing. Do słoiczka wlewamy kilka łyżek oleju, wciskamy ząbek czosnku i około 1 cm  korzenia imbiru, odrobinę soli i trzy łyżki soku z cytryny. Możemy dodać też troszeczkę wody, dzięki temu dressing będzie rzadszy i łatwiej będzie mu spenetrować wszystkie zakamarki naszej prostej sałatki ze szparagami.Zakręcony słoiczek z dressingiem energicznie wstrząsamy i odstawiamy do zharmonizowania się. W międzyczasie, gdy wszystkie aromaty dressingu się harmonizują przygotowujemy orzechowo-ziołową posypkę. Na desce do krojenia siekamy migdały z rozmarynem. Powinniśmy uzyskać okruchy nie większe ni 3-5 mm. Na koniec, polewamy naszą prostą sałatkę ze szparagami dressingiem oraz posypujemy kruszonką orzechowo-ziołową.

Smacznego! 🙂

*Źródło zdjęcia: Internet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *