Hashimoto,  Kuchnia

Racuszki z gruszką

 

 

Uwielbiam te racuchy! Na drugie śniadanie, na kolację. Mój mąż nie lubi słodkości, a racuchami się zajada. Myślę, że posmakują również dzieciom. Można dodać jakiekolwiek owoce. My dostaliśmy gruszki prosto z ogrodu, więc żal było nie korzystać. Oto przepis:

Skład:

Pełna szklanka mąki ziemniaczanej bez glutenu

2 jajka

2 duże lub 3 małe jabłka (lub inny owoc)

2 czubate łyżki cukru pudru

pół szklanki jogurtu naturalnego bez laktozy

1 łyżeczka proszku do pieczenia

laska wanilii

olej rzepakowy do smażenia

cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Oddziel białka od żółtek i ubij białka na sztywną pianę. W drugiej misce wymieszaj żółtka z cukrem aż powstanie puszysta masa, następnie dodaj jogurt. Jabłka obierz i pokrój w małą kostkę. Do miski z żółtkami, jogurtem i cukrem dodaj jabłka, mąkę, proszek do pieczenia i wydrążone pestki wanilii – wymieszaj. Następnie dodaj ubite białka i delikatnie wymieszaj łyżką. 3. Na patelni teflonowej rozgrzej olej i nakładaj ciasto łyżką. Przełóż na drugą stronę gdy się zarumienią. Można przełożyć na papier kuchenny aby odsączyć tłuszcz. Na koniec posyp cukrem pudrem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *